Sunday, August 2, 2009

Trying To Be A Perfect Muslim Girl


fistime meet with tudung when i standart 6,masa mula-mula pakai tu yeah mengaku sangat rimas !and aku ambil keputusan untuk free hair.and bila sudah masuk ke alam sekolah menengah aku mula terbiasa untuk memakai tudung kerana peraturan sekolah itu memang mewajibkan semua pelajar perempuan untuk memakai tudung.dan sampai sudah ke tingkatan 4 aku telah di jemput pergi ke majlis hari kelahiran rakan aku,ketika pergi ke majlis tersebut aku tidak memakai tudung hanya sehelai t-shirt dan jeans.ketika aku di majlis tersebut aku bertemu dengan rakan aku iaitu liyana dan farahin,mereka seolah-olah tidak kenal akan diri aku kerana wajah aku nampak begitu berlainan ketika bertudung.dan beberapa hari kemudian rakan aku liyana berkata aku kelihatan cantik ketika bertudung di sekolah dan aku seolah-olah nampak seperti seorang perempuan muslim yang sempurna.sejak dari hari itu aku mula berfikir denagn lebih mendalam mengenai perkara tersebut, dan aku mengaku bahawa hati aku hampir terbuka untuk memakai tudung,di dalam hati,aku teringin sangat memakai tudung di depan umum tetapi aku belum bersedia,aku tidak tahu bilakah aku akan besedia untuk memakai tudung.aku tidak mahu memakai tudung secara paksaan,aku inin memakai tudung untuk ALLAH bukan untuk siapa-siapa,mungkin orang tidak memahami situasi yang aku hadapi sekarang

2 comments:

  1. i faham la , dont force urself , but comel jugak if u bertudung , ala2 yuna pye tudung tu msti comel :D but kene gaya la dgn baju2 :) tapi klu tak ready jgn terburu buru , betuk tu buat kerana allah, bukan sbb terpaksa :)

    ReplyDelete
  2. yahh that's why i xnk terburu2,sbb nnt takut i bukak tudung blik..btw for the advice ;D

    ReplyDelete